1000 gram godis

Först; jag har läst en rolig bok som heter Hej! Mitt namn var Elton Persson av Martin Svensson. Läs här http://ylvarosen.blogspot.com/.

Idag har vi varit i Markaryd och lagt krans på svärfars grav. Han dog 1984. Jag fick inte åka till teboden utanför Markaryd och inte heller Herrgårdstoppen som gör kokosbollar och har billigt godis. Det behövdes i och för sig inte eftersom jag köpte godis på ICA igår. Jag blev nästan lite stolt när jag lyckades köpa exakt ett kg lösgodis, vilken precision! När jag var liten gick jag ofta och köpte ett hekto godis för fem kronor på Smått och Gott. Ett hekto är ju ingenting! Fast ett kilo är väldigt mycket... Vi har legat och tittat på en video som jag köpt med Linus på linjen och svullat ett tag.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

var martins bok kul?

2007-11-10 @ 16:13:18
URL: http://metrobloogen.se/jea
Postat av: Ylva

Ja, jag tyckte Martins bok var kul. Jag trodde inte att han kunde skriva så bra. Han har själv berättat att han knappt fick något betyg i svenska ens, för han gick sällan på lektionerna.

2007-11-11 @ 13:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0