Aladdins slampa

Idag har vi varit på Ikea och handlat småprylar men inget riktigt viktigt. Vi hade tänkt köpa ett likadant städskåp som det vi har men med nya luckor. Det har de slutat tillverka så nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Visserligen brukar jag svära över städskåpet för att det är så galet smalt, men något måste jag ju ha där och det går inte att sätta in ett bredare skåp heller. Jag såg ett fint keramikkrus och sambon frågade vad jag skulle ha i det. När jag svarade Aladdin blev han arg för han trodde att jag ville fylla det med choklad när jag tänkte på en ande. Så jag köpte inte det.

Filmen Du levande som jag såg igår var väldigt konstig. Det är nog så att jag inte gillar Roy Andersson. Han filmar alltid i sjuka grågröna färger verkar det, och det är människor som inte pratar så mycket. Det var några roliga scener, men mest tragiska. En kul grej var när en kvinna ropade till sin man "Klockan är redan halv sex!" och han reste sig ur fåtöljen och gick ut i hallen och hojtade "Vad ska jag svara på det? Oj då!". Och en stackars man som försökte trösta en alkokvinna med "Men igår hade vi väl roligt?" och hon svarade "Igår, ja".

Kommentarer
Postat av: Maria

alladins underbara slampa... eller hur var det nu? Ihop med länken jag fick av dig anar jag ett tema

2007-11-29 @ 17:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0