Astrid Lindgren och ostkakans dag

Idag skulle Astrid Lindgren ha fyllt hundra år. Min svägerskas syster var med och såg till så att hon fick barnens nobelpris, som jag inte vet om det har delats ut fler än den gången. Huvudsaken är att Astrid blev glad och tyckte att det var finare än riktiga nobelpriset eftersom hon skriver för dem som kan skapa mirakel; barnen. Dessutom är det ostkakans dag idag. Det har firats sedan 2004 fast jag kan inte minnas att jag gjort det förut. Men det är en bra tradition som jag genast ska plocka upp. Jag har ätit köpeostkaka idag för jag fick inte tag i den visserligen också köpe- men smakar som hemma  -ostkakan från Flattinge. Sias hjortronglass Lakka var god till.

Jag har ett förråd med gamla bindor från när jag bodde hemma, vilket är snart elva år sedan. Kan konstatera att bindorna har blivit bättre och framför allt tunnare. Herregud, de var ju centimetertjocka förr! Inte undra på att det känns som att ha blöja på sig att använda dem. Undrar om det är bästföredatum på bindor och tamponger. Har mängder med uråldriga tamponger också. Kondomer vet jag att de kan bli för gamla. Hehe, jag kom att tänka på när jag hade ett privatsamtal med läraren på presslinjen på folkhögskolan och han kommenterade att jag skrivit som en liten iakttagelse från studieresan att kondomerna i Holland är rosa. När han undrade om de inte fortfarande brukar vara det så sa jag att de kanske var det på hans tid när de använde gristarmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0