Fika - glömt hur man gör

Idag skulle jag träffa en kompis på fiket, min allra som bästa fikakompis som ALLTID vill fika. Jag brukar försöka avstyra det för jag kan inte hålla på att äta en massa kakor hela tiden om jag inte vill bli en manatee (sjöko heter de nog på svenska men i Florida heter de manatee och det var gulligt och det var där jag såg dem). Idag tänkte jag ändå att jag kunde gå till fiket och äta lunch. Bakad potatis med keso och tonfisk är nog nyttigt. Det var så länge sedan jag fikade så jag har glömt hur man gör. Nu vet jag några som har invändningar... I alla fall. På Roddys har de en sorts grunka som man får om man beställer mat och när det är färdigt så blinkar och piper den. Jag kommer aldrig ihåg hur det där funkar så jag frågade kompisen vad som skulle hända med den lilla dosan och just då började den blinka och pipa. I min lunch ingick kaffe eller te. Jag dricker te med sjukt mycket mjölk. Kannorna var konstiga och jag förstod inte riktigt hur man skulle göra med locket. Till slut hällde jag plötsligt väldigt mycket mjölk och slutade inte hälla fast koppen var full. Jag hällde och hällde och det rann ned på golvet . En vänlig man hjälpte mig att torka upp. Du har mjölk på skorna också, sa han. Tralala, nu får jag se hur länge det dröjer innan min kompis frågar om jag vill fika igen...

Idag åkte jag och sambon till en affär där vi var igår i tron att vi skulle få hämta badrumsskåpet vi beställt. Där rådde stor förvirring och vi fick aldrig träffa han som är ansvarig för badrumsprylar för han är upptagen med en stor mässa. Men då ska de väl inte lova att det ska finnas saker inne? I väntan på att gubben skulle försöka få tag i sin son (mässmannen) gick vi en sväng på ICA. Där hade jag varit en halvtimme tidigare så det kändes lite fånigt, men vi köpte en toaborste, chips och lite annat. Tillbaka på järnaffären fick vi alltså inte köpa något. Då åkte vi till ÖB för där har vi inte varit på länge. Där köpte vi en toaborste till för den var snyggare än den andra, samt en golvskrapa och lite annat. En konstig turné på stan blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0