Impregnerad med Guinness

Det är inte var dag man blir impregnerad med Guinness men det blev jag igår. Först var jag och väninnan på Harrys på After work. Vi satsade på att äta riktig mat, pepprig ryggbiff som var mycket god. Jag var helnöjd med min blodiga och kompisen med sin genomstekta och dessutom var vi imponerade över det tjusiga upplägget. Sådant kan de faktiskt på Harrys fast man tror det ska vara flottig amerikansk snabbmat. Jag fick ett sms där det stod "Jag ser dig!". Såg ju att det var en tjejkompis som messat men sa till kompisen att jag fått ragg. Tittade mig runt i lokalen likt ormen Sir Väs i Robin Hood på julafton och fick syn på messande kompisen vid ett bord en bit bort. När vi skulle gå gick jag fram för att prata lite med henne. Då gick det förbi en gubbe utanför fönstret och vinkade. "Jag fick ragg igen! En tjock gubbe!" sa jag. En kille som satt bredvid sa då att det var hans pappa. Då tänkte jag dö, men så sa han att han skojade och att det var hans jobbarkompis. Tillräckligt illa, och jag ursäktade mig med att jag hade bråttom därifrån. Vi skulle på Konserten om Ljungby. Missionskyrkan fullsatt och mycket njutbart i två timmar förutom att jag inte kan sitta stilla så länge på trästolar. Sunnerbokören är alltid bra och vår musiklärare Annelie Lindblad sjöng en sång solo, helt fantastiskt. Man får inte höra henne sjunga så ofta eftersom hon mest undervisar andra i den konsten men man fattar ju att hon kan så fort hon tar en ton. Efter konserten gick kompisen hem och jag sällade mig till sällskapet där sambon hamnat hemma hos en kompis. En av killarna där tjatade om att han ville dricka Guinness och helst på Chaplins men vi hamnade på Harrys igen. Där drack grabbarna Guinness och sambon tappade glaset i golvet. Tyvärr via skrevet på mig. När jag stank öl och såg alldeles nedkissad ut bestämde jag att det var dags att gå hem. Jag hade ändå inte tänkt vara ute så sent eftersom det är ikväll som det är viktigare att vara pigg. Jag ska inte på Kent i Göteborg eller LeMarc i Uppsala men BWO på Garvaren. Får se hur många elever jag träffar på. Och hur många som kommenterar det på måndag. Jag är ju kulturell ju! Att det är 18-gräns ska inte få hindra mig från att gå på konsert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0