Kulturnatten och ispölarna

Idag tycker jag att jag har gjort min plikt som kulturnörd och gått på allt jag bara hunnit med på kulturnatten. Ikväll ska jag på firmafest så då har jag inte tid. Nu har jag varit och tittat på en imponerande stor modelljärnväg, lyssnat på Ljungby manskör, sett Judys danscenter, utställning med fotoklubben, utställning med bildesteterna, fikat på Grand och varit på våffelcafé på Vildrosen där Fredrik Jonasson från Rockom spelade. Det myllrade in ett gäng utvecklingsstörda på Vildrosen (kafé som drivs av omsorgen, och ja, de stavar Kafé Vildrosen med K men våffelcafé med C, i alla fall i Smålänningen). Ibland vet man inte så noga vilka som är störda och vilka som är vårdare och jag träffade på en gullig gubbe som jag förstod var handikappad när han sträckte fram båda händerna mot mig och vrålade "Det är kallt!".

Idag är första dagen för den här hösten när det är is på pölarna. Jag tycker det är jättekul att trampa på ispölar (ibland kliver jag igenom och blir jätteblöt) och stod helt koncentrerad och klev sönder ett istäcke i småsmå bitar tills en kompis kom fram och pratade med mig. Han tyckte nog bara att jag var lite konstig. Fast det gör ingenting för det här är killen som just hoppat av sin utbildning för att antingen vara arbetslös ett tag, flytta till Göteborg med tre kompisar och bo i kollektiv och börja med yoga (och leva på vad vet jag inte) eller haka på sin bror som eventuellt ska få ett avtal där han får fyra miljoner om året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0