Seriös shopping

Igår var vi i Växjö och handlade. Det blev enbart seriös shopping eftersom handelsplats I11 bara har tråkiga affärer. Det känns lite fånigt att köra tolv mil för att köpa handtag till köksluckorna men som tur var hittade vi en del annat också. Efter att ha varit på Jula, K-rauta och City Gross (samt Max fast jag inte äter hamburgare, men nuggets) kom vi hem med handtag, handfat, bastustenar och lite annat smått men inget gott. Jag påtalade särskilt min duktighet med att konstatera att de hade billigt godis som jag inte köpte på City Gross. Det där med handtag till köksluckor är förresten inte alldeles enkelt. Vi behövde 18 stycken. Så många fanns inte i lager, men då köpte vi tolv små och sex stora, som kan vara till lådorna. När vi kom hem upptäckte vi att de små är matta och de stora blanka. Hur som helst så tänker jag tycka att det är hemskt snyggt och framför allt praktiskt när handtagen väl är på plats. Idag flyttade jag glatt in sophinken, som i två månaders tid stått på hallgolvet, till sin rätta plats under diskbänken. Det var väldigt tillfredsställande. I två sekunder, innan jag behövde öppna luckan för att slänga skräp. Man måste böja sig ned och öppna luckan nedifrån nu. Lådorna är ännu dummare. Jag har lagt i besticken högst upp men måste öppna alla fem lådorna och börja med den nedersta för att få upp besticklådan.
Jag har en känska av att även våra vänner börjar tröttna på detta eviga renoverande. Imorse fick jag ett sms från en kille som bjöd sig själv på köksfest hos oss den 1 december. Trevligt, tyckte jag, fast jag inte visste att vi ska ha fest då. Vi väntar lite med inbjudningar eftersom det bedrövliga köket måste vara klart innan vi har invigningsfest, samt att vi hoppas på att få komma på inflyttningsfest hos en kompis som flyttar hit sin tjej från Vitryssland i slutet av november.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Att du orkar hålla din Blogg igång Ylva. Du är beundransvärd.

2007-11-08 @ 15:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0