Doris Lessing och Lina Arvidsson

Jag kan stolt berätta att jag läst årets nobelpristagare Doris Lessing, flera böcker till och med! Jag är helt säker på att jag läst Det femte barnet, Ben, ute i världen, En god grannes dagbok, Om de gamla kunde och de unga visste och osäker på om jag läst Shikasta och Katter. Det är nog första gången jag kan säga att jag läst flera böcker av en nobelpristagare före pristagandet. Dessutom vill jag komma med en kändispoäng angående Tomas Tranströmer som är evigt påtalad som potentiell nobellare. Jag har en kompis som haft hans barn eller barnbarn boendes i samma trappuppgång. Hon var galen och sjöng ofta och högt.

Igår var jag och tre kompisar i Växjö på Poetry slam. Det var första gången jag var på ett sådant evenemang så det var intressant. Jag tycker om stämningen och atmosfären på Café De Luxe men blir lite rädd för bångstyriga rastafrillor och vildvuxna skägg. Lina Arvidsson heter tjejen som vann och hon var solklart bäst.

Kommentarer
Postat av: Maria

visst är det spännande att faktiskt ha hört namnet förr? o till och med läst något... Nu kan jag känna mig kulturell (eller så har nobellkommiten blivit folklig)

2007-10-11 @ 15:36:26
Postat av: Lina Arvidsson

Hej! Vad härligt att nämnas i nåns blogg, måste jag bara säga. Nån som jag inte ens känner. Tack! Kul att vara överskrift tillsammans med Doris Lessing, som jag dessvärre inte läst än men definitivt ska. Även om det är fånigt att göra det bara för att hon vunnit nobelpriset...

Tack för att ni kom igår o bidrog till den goda stämningen!

2007-10-11 @ 21:31:18
URL: http://linaarvidsson.blogg.se
Postat av: Ylva

Maria. Vi ÄR kulturella!

Lina. Visst var det en kul rubrik med dig och Lessing. Det var verkligen trevlig stämning på slammet. Lycka till och hoppas jag kan se dig flera gånger.

2007-10-12 @ 09:29:52
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0