Kulturkullan

Vecka 44

* Läser: Insulae. Antologi Skurups skrivarlinje 2007. Skurups folkhögskola har kommit ut med antologier sedan 1986. Jag har aldrig läst dem förut. Nu har vi köpt ett exemplar till skolan av senaste utgåvan eftersom en kollegas son medverkar. Jag har inte hunnit läsa hans bidrag ännu men det ska bli spännande trots att jag aldrig träffat killen. Han är född 1980, ännu en sådan där ung vuxen människa...

* Lyssnar på: Trying to recall med Marie Lindberg. CD från 2007. Jag tyckte om hennes röst och sättet att lugnt sitta på en stol med en gitarr i senaste melodifestivalen. Skolfröken från Lindome (är det väl) som det alltid tjatas om. Samt att hon är tillsammans med en dansbandskille. Jag minns inte ens om jag har sett henne lajv. Så många genrep har jag varit på så de flyter ihop med TV-tittandet, men i vår ska jag gå på själva delfinalen i Göteborg och kanske upptäcka någon ny artist. Hur som helst känns det här otypiskt i schlagersammanhang, fast schlager som begrepp nästan är dött efter Finlands Hardrock halleluja. Det här är elva låtar inpressade på 33 minuter och det är vackert!

Uppdatering efter koll i Wikipedia. Marie bor i Munkedal, är född 1975 (men ser äldre ut än jag) och är tillsammans med en medlem i Date. Jag såg henne på genrepet.

* Veckans citat: -Ny regering! Mer plats i plånboken!
Sagt i roliga pjäsen om Sveriges historia som jag var på i onsdags.

* Veckans händelse: Höstlov. Alltså lugnt på jobbet. Vi har tackat nej till alla halloweenfester som vi inte alls känner för. Annars är halloween på onsdag som är mammas 63-årsdag och hon lär inte vilja fira det utklädd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker nog att hon ser yngre ut än du gör...

2007-10-29 @ 17:03:00
Postat av: Ylva

Nej då, Marie ser äldre ut än jag, för hon har en galet städad page och fyrkantiga glasögon och mycket proper lärarinnelook som jag inte kommer upp till hur mycket jag än försöker!

2007-10-30 @ 08:48:57
Postat av: Anonym

grow up...

2007-10-30 @ 12:45:51
Postat av: Ylva

Vadå "grow up"? Varför det?

2007-10-31 @ 11:21:09
Postat av: Anonym

ibland är det inte i utseendet som vuxenheten sitter...

2007-11-01 @ 09:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0