Nödrim och rosebud

Idag har jag skrivit dikter om sinnena. Det blev problem med rimmen. Jag hittade bara känsel-ränsel och hörsel-yrsel. Mycket, mycket långsökt. Nästan som när Gessle sjunger ibland känns det som om jag alltid hamnat fel , som om jag alltid stötts av el... Det är lite roligt, tycker jag. Rim som funkade bättre; sinnen-minnen, syn-bryn, öga-höga, mun-tunn, smak-sak, lukt-fukt, fast sedan ballade det ur igen med näsa-jäsa-läsa.

Jag har köpt en burk Rosebud salve. Den har jag läst att det är många kändisar som använder och då blir man lite nyfiken. Dessutom tyckte jag att 98 kronor var överkomligt om det nu är en sådan fantastisk uppfinning. Men jag vet inte, jag. Det är en söt liten burk och en salva som luktar gott och är gulligt rosa, men om man har den på läpparna så försvinner den fort och gör ingen märkbar skillnad. Jag är beroende av Hydrozonsalva, det enda som funkar för att göra läpparna mjuka länge, och Atrix, den handkräm som håller händerna mest lena.

Kommentarer
Postat av: Herr X

Jag är imponerad av din blogg!

2007-10-14 @ 11:25:20
URL: http://xgordinjobb.blogg.se
Postat av: Ylva

Herr X. Tack ska du ha! Jag försökte kommentera på din blogg men min dator ville inte det.

2007-10-14 @ 17:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0