Sveriges historia på 100 minuter

Igår var jag på teater. Sveriges historia - tusen år på hundra minuter. Hysteriskt roligt! Fast de höll inte riktigt vad de lovade för med pausen tog det 135 minuter och så himla lång paus var det inte. Som tur var eftersom jag var där ensam och fördrev tiden med att skicka sms.

Jag är irriterande nu men jag orkar inte ändra mig så mycket. Sambon säger att det bara tar längre tid med renoveringen om jag inte hjälper till. Det tror jag nästan inte. Som igår när han höll på att lägga fuktspärr i badrummet, vad skulle jag kunna göra då? De första veckorna bokade jag nästan inte upp mig på någonting men man kan faktiskt inte begära att jag ska hoppa alla kulturevenemang (och kompisträffar) i månadsvis för att greja med kök och badrum hemma! Igår messade jag sambon att jag satt och åt kebab och att han inte skulle vilja se mig (eftersom jag blir så grisig när jag äter kebab) när han var och flyttade får. Han svarade att jag skulle ta hem en pizza till honom. Då blev det svårt med logistiken. Jag hade parkerat bilen på ICA  för det gör jag alltid oavsett vart jag ska eftersom det alltid finns lätta p-platser där. Sedan gick jag till pizzeria Adonis och åt och sedan tillbaka till ICA för att handla. Då går jag inte tillbaka och hämtar en pizza efteråt utan jag tog med en och lade i bilen. Sedan handlade jag länge och grundligt till vårt pizzaparty och hade svårt att komma upp i de 500 jag var tvungen för att få 50 kronors rabatt. Jag kom hem med sambons kalla pizza vid halv sju (kebaben åt jag nog kring fem), frågade om jag kunde gå på teater klockan sju och försvann. Och kom hem igen halv tio. För sent att greja med badrummet då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0