Kulturkullan

Vecka 36

* Läser: Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger. Ny stugbok. Det här var fascinerande! Jag brukar inte uppskatta övernaturligheter utan läser helst realistiska romaner, men så ibland råkar jag på undantag som detta. Historien är helt absurd, men invävd i en verklighetstrogen miljö. Henry är en bibliotekarie (bara det tycker ju jag är roligt!) som har en sällsam sjukdom, helt ofrivilligt förflyttas han i tiden. Han möter Clare för första gången när hon är 6 år och han är 36. De gifter sig när hon är 22 och han 30... Mycket annorlunda bok och den verkar också mycket bra!

* Lyssnar på: The heart of Chicago 1967-1997. CD från 1997. Hoooah, vilken nostalgitripp! En av de första LP-skivorna jag köpte var Chicago 17 och på den skivan är You´re the inspiration med, en av mina dåvarande favoritlåtar. På senare år har jag glömt bort Chicago och mina LP ligger på vinden hos mamma och pappa. Jag tycker fortfarande om den där låten, liksom andra klassiker som If you leave me now, Look away och Will you still love me? Smörigt, javisst! Ibland vill man ha lite smör i öronen.

* Veckans citat: Failure is not an option.
Text på T-shirt jag inte köpte på Kennedy Space Center.

* Veckans händelse: Höstsagan, kulturhappening i Växjö på fredag och lördag. Kolla här: www.hostsagan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0