Liten tant

När jag blir stor vill jag bli en liten tant. De är söta. En dåvarande pojkvän till en av mina gamla gymnasiekompisar undrade varför alla farbröder var små när vi alltid sa "en liten farbror". Jamen, det heter ju så. Farbröder och tanter ska vara små, då är de som bäst! Och nog krympte alla mina far- och morföräldrar rejält de sista åren. Jag har tänkt bli en liten pillemarisk tant som är halvdöv och halvblind (redan på god väg) och lallande glad. Jag ska lyssna på 80-talsmusik på hög volym och skråla Det är försent i kapp med Mauro Scocco. Jag ska äta en massa godis som ska vara segt så löständerna skallrar och jag ska gå på konserter och åka på resor till olika vackra platser. Jag ska alltid bli helt lycklig när jag får sitta utomhus och äta goda saker. Jag ska bli minst 92 år och pigg som en spigg som min gammelmormor som åkte remmalag på Visingsö när hon var över 90. Synd att mina barnbarn aldrig kommer att få träffa mig. Fick förresten veta idag att jag kan förnya mitt recept på p-piller via internet.

Kommentarer
Postat av: fia

det va en bra sida att se på ålderdomen tycker jag det är inte ofta man ser de .

2007-09-10 @ 17:55:39
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: ebba

Lyssna på låten i min blogg. Finns det något mer underbart?

2007-09-10 @ 18:09:30
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Maria

...men du skall inte visa knotiga knän!
Mimmi o jag sa att vi skall leva på godis och köra löständerna i diskmaskinen ;-)

2007-09-11 @ 09:11:01
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Fia. Jag hoppas verkligen att jag får bli gammal och pigg. Har haft många små gamla tanter i släkten så jag hoppas jag ärvt den turen.
Ebba. Kan tyvärr inte lyssna på låten i min segdator. Vad är det för låt? Finns det något mer underbart än vadå?
Maria. Hur var det vi sa? Inga bara knän när man är över 50? Om man HAR några knän...

2007-09-11 @ 14:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0