VD klappar bäver

Det är ju roligt att ha en bostadsrättsförening ibland. Nu har vi fått en tidning adresserad till VD/marknadsförare. Hehe, det är nog jag!

I lördags var vi på IKEA. Vi var där i fyra timmar och handlade kök. Till slut var jag så trött så jag hamnade i någon slags komatillstånd och orkade inte prata. När vi hade gått ifrån köksavdelningen frågade jag sambon varför vi skulle betala nästan 2000 kronor i frakt. Han undrade varför jag inte sagt något när vi stod och pratade med personalen. Nä, då orkade jag inte. Vi gick tillbaka och fick veta att vi inte kan undgå frakten även om vi åker till Älmhult för att hämta grejorna, för de tillverkas i Torsby. Men det kan väl inte vi rå för? Man får väl vara glad att de har tillverkningen i Sverige när det är kunden som betalar... Jag köpte ingenting. Förutom ett kök för närmare 26 000. Det blir chocktillstånd när de drar så mycket direkt på kortet. Annars var jag sugen på ett par enorma rislampor i man- och kvinnaform. Om jag hade varit lite piggare hade jag skrattat ihjäl mig åt gosdjuren. Klappar krokodil är okej, liksom Klappar giraff och Klappar Panda, men Klappar bäver! Moahaha! Undrar varför inte den finns med på nätet?

Igår cyklade jag genom Brunnsparken där det skedde en våldtäkt i lördags natt. Otäckt! En 15-årig tjej som kommit ifrån sina kompisar på väg till en fest. Först stod det i tidningen att det var vid ett på natten och då kan jag kanske tycka att en 15-åring inte ska vara ute ensam, men samtidigt så VILL jag ju att vem som helst ska kunna vara utomhus alla tider på dygnet utan att riskera att bli våldtagen eller nedslagen. Idag står det att våldtäkten var före tolv på natten och då blir man ju ännu mera upprörd. Detta tillför inte något nytt till debatten men det kommer så otäckt nära när det är i Ljungby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0