Lååång lista

Listor är kul! Denna hittade jag hos http://trasselkvast.blogspot.com
1.Hur gammal är du om fem år?
39
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Kollegan, på jobbet.
3. Hur lång är du?
172 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
På bio var det Morgan Pålsson. Rolig.
5. Vem ringde du senast?
Sambon, nästan den enda jag ringer till.
6. Vem ringde dig senast?
Sambon som är i Stockholm.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Femåriga Fabian funderar över livets  gåtor och frågar sin mamma hur han egentligen kom till. -Jo, sa mamma pedagogiskt, när pappas spermier befruktar ett ägg i min mage så blir det till ett litet barn. - Men hur får du in spermierna i magen? Sväljer du dom? Nej, inte när jag ska ha barn. Men när jag vill ha en ny klänning eller handväska händer det att jag gör det...
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Oh, så jag gillar att messa och avskyr att ringa!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta sedan 40 år.
10. När såg du senast din mamma?
På påsklovet när hon var här.
11. Vilken ögonfärg har du?
Gråblå. Melerade brukar det heta lite fint.
12. När vaknade du i dag?
Kvart över åtta, tror jag. Förvånad över att det var så tidigt, med tanke på att jag kom hem elva igårkväll och läste till sent. Saker jag gör när jag är ensam hemma.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Mer jul, med Adolfsson & Falk.
14. Vilken är din favoritplats?
Vår brygga på sommaren när det är sol där.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Stående på en scen framför folksamling. Är det en plats?
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Fortfarande Ljungby.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Konstiga ljud.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
En rolig kompis som jag var ute med igår. Vi diskuterade vår kommande runkfest högt och ljudligt på en restaurang.
19. Hur stor är din säng?
Dubbelsäng. Vad brukar de vara, 160?
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två.
23. Hur många landskap har du bott i?
Dalarna, Värmland, (Island), Västergötland, Småland. Fyra, då.
24. Vilka städer har du bott i?
Städer? Hedemora, Höfn, Malung, Stöllet, Borås, Göteborg, Ljungby.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota!
26. Är du social?
Oftast social.
27. Vilken är din favoritglass?
Kleggiga, som pecan, himmelsk röra, daim, allt med kolasås.
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Glass.
29. Tycker du om kinamat?
Nä, tycker inte om kryddor, grönsaker, sötsurt, upphackat.
30. Tycker du om kaffe?
Nä.
31. Vad dricker du till frukost?
Te
32. Sover du på någon särskild sida?
På vänster sida av sängen, på höger sida av mig.
33. Kan du spela poker?
Nej, min bror försökte lära mig och en kompis en gång, men det gick dåligt och min kompis började gråta...
34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.
35. Är du en beroendemänniska?
Beroende av vadå? Jag är en vanemänniska.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, eller känner och känner, en klasskompis hade och en chef, fast inte samma år då.
37. Vill du ha barn?
Nä, vi har lamm.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Kan kanske är synd att säga men jag har studerat svenska, engelska, tyska, spanska, isländska, norska och danska. Jag skulle väl påstå att jag pratar svenska och engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Eh, jag minns inte. Kan hända gjorde jag det till Avesta en gång när jag var medvetslös.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet. Fast hellre sjö som inte smakar salt. Eller dammen.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Musik, konserter, resor, upplevelser.
42. Äger du dyrbara smycken?
Inte så dyra, tror jag. Några fina ringar och halsband.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
House.
44. Kan du rulla med tungan?
Nej.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min bror och hans kompisar.
46. Sover du med gosedjur?
Nej.
47. Vad har du för ringsignal?
Jag vet inte vad den heter. Sambon hjälpte mig att fixa en.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En häftapparat.
50. Flirtar du mycket?
Nej. Fast jag har kompisar som säger att jag är flörtig.
51. Kan du byta olja på bilen?
Ja, det tror jag, fast jag har aldrig gjort det.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, det vore ironiskt, jag som kör så sakta.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg.
54. Läser du dagstidningen?
Ja, Smålänningen.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ja, Hennes.
56. Dansar du i bilen?
Va? Nä, hur går det till?
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix Morgonzoo med Tiiti, Roger och Gert.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
"N-blankett." Komihåglapp för att jag ska hämta en sådan.
59. När var du i kyrkan senast?
Jag var på "kyrkan på krogen" som hade föredrag på Lagadalens restauranng i förrgår. Annars riktiga kyrkan, ja, det var nog julkonsert.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Ingrid Badlund, för henne hade jag i favoritämnet svenska och har känt alltid.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Det vet jag inte. Vi var på campingsemestrar runt Europa när jag var liten.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Igår hamnade jag hos en man som tände stearinljus och bjöd mig på vodkadrinkar, det är trevligt mitt på en torsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0