Mata Mysan och om puben

Dagens projekt är att mata Mysan. Det är kompisarnas katt som är hemma ensam. Vi har gått dit och tittat till henne, men tyckte att hon hade mycket mat redan. Och så ska hon ha ett glas vatten på diskbänken, lustig katt.

Det var en konstig utekväll igår. Vi kom till puben vid halvtolv och då var där tomt men en halvtimme senare började det trilla in folk och till sist var det fullt. Det finns så många kufiska tomtar och det var inte många jag kände igen. Men sedan började jag se människor som jag vet saker om. Där var hon som är dotter till älgparksägaren (som snackade foglossning med sambon), han som åker utomlands en vecka utan att byta kläder, han som bygger balkonger och får snuskiga förslag av äldre tanter, han som känner den där killen (tyvärr, sa han), han som hånglat med två av mina kompisar, han som är som klister (åh, varför pratade jag med honom då?) en kille som skulle rädda mig från jag minns inte vem, några elever (åt helvete med den 23-årsgränsen), han som är med i Kitsch, en som är granne med vår datatekniker och hon som jobbar på turistbyrån. Det blev ganska intressant. På vägen hem försökte vi välta ett träd som var avsågat till hälften. Vad kul om vi hade lyckats med det och vad förvånade de i huset skulle blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0