Mobilen, frisören, vaginadagen

Igår gick jag för att be dem låsa upp mobilen som tydligen är operatörlåst till Telia. Det skulle kosta 300 kronor. Jaha, inte så mycket att göra åt det, tänkte jag som ska byta abonnemang. Men så såg jag att de hade mobiler för 700 kronor på Netto. Ingen köper mobil på Netto men det struntar jag i. Det är ju ändå roligare att köpa en ny än att betala en massa för att kunna använda en gammal som kan kuka ur när som helst. Tyvärr har den nya ingen kamera, men det har jag visst sagt förut att jag inte behöver.

Min frisör är lustig. Jag berättade att håret var lite ojämnt på ena sidan där jag råkat elda. Han sa att han vet att rödhåriga brukar vara eldfängda men inte så pass. Lite kul då, fast jag vill inte erkänna att jag är rödhårig. Sedan snackade vi om allt möjligt, till exempel Vitryssland som vi brukar prata om, eftersom han snart ska dit, och korta passioner. Han lät hemskt säker på sin sak när han sa att det där speciella heta i början snabbt går över. Sedan kom han nog på själv hur det lät för han skyndade sig att påpeka att han inte är någon expert på det området, gift sedan många år som han är. Jag tyckte det var kul.

Jag är härligt skadeglad men kan inte tala om varför här.


Var det någon som uppmärksammade vaginadagen i lördags? Sambon trodde det var i fredags och gick runt på jobbet och hojtade "Hör upp, det är vaginadagen!". I övrigt har jag inte hört något om det i år men nu när jag googlade det ser jag att de hade muffverkstad i Stockholm.

I lördags fick jag med mina föräldrar till Värnamo marknad (inget vaginatema där). Det trodde jag inte de skulle ha lust med, men det var trist väder så en liten bilutflykt var lämplig. De shoppade loss bland bälten, plånböcker och spickekörvar. Sedan tog vi en liten titt på byn Nästa som ligger utanför Värnamo, för där har en kusin en flickvän ifrån. På hemvägen lyckades vi tyvärr inte köpa ostkaka i Flattinge för vi hittade ingen människa att prata med. Vi klev in på ostkakeriet som uppenbarligen var under ombyggnad för det var helt byggkaos i fiket, undersökte köket där en radio stod på och pappa funderade på att ta med sig en purjolök i protest och för att förvirra dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0