Morgan Pålsson

Nu har jag varit och sett filmen Morgan Pålsson - världsreporter. Sambon ville inte se den och när jag sa att jag skulle gå med en tolvåring undrade han vad jag pratade om. Jag såg den med en kompis och hennes son. Vi har sådan där ganska enkel humor. Jag tyckte den var kul och jag tyckte faktiskt att det funkade med 90 minuter Morgan, tvärtemot vad negativa kritiker sagt. Fast ibland blir man ju nästan tokig på honom för att han är så dum. En ovanligt rolig scen är när Morgan och Robert sitter fast i sand ända upp till halsen och en skorpion är på väg rakt mot Morgan. Då säger Robert "Vad har du gjort?" Det blir ännu mer skruvat när Morgan svarar "Vadå, jag har väl inte gjort något! Äh, jag råkade kasta en pinne på honom."

Idag har jag hjälp en invandrarelev med sångtexten "lille söte koa, det var ho som sket på broa", inte så lätt att förstå svenskan där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0