Personalfest och Ljungberg

Igår hade vi personalfest och sambon frågade om jag skulle komma hemrumlande sent men jag trodde att jag skulle komma hemrumlande ganska tidigt. Personalfester brukar vara mitt i veckan och sluta tidigt. Eftersom vi började klockan sex kändes det lagom att komma hem halv elva. Vi hade musikquiz och På spåret. En lärare hade gjort en ambitiös filmning runt på skolan och så var det ledtårdar på olika poäng. Mitt lag vann hela tävlingen! Det var mest för att vi hade en som var väldigt ivrig på att gissa på höga poäng och så tyckte jag att jag var rätt bra på musikfrågorna. Trevligt.

Idag gick jag hem till Sven Ljungberg, stadens 94-årige konstnär som fortfarande målar för glatta livet. Som tur var så var det inte en artikel han letade efter, som jag trodde, utan en bok och den hittade faktiskt jag. Som bibliotekarie borde jag inte bli så stolt över att kunna hitta en bok, men det är faktiskt inte lätt i hans hus, fast jag sorterat så mycket jag orkade. Jag fick gå och prata med Sven som satt i sin lilla målarvagn i en trädgård och målade. Han är så himla häftig, gubben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0