Poetry slam-SM i Halmstad

Igår fick jag veta alldeles för sent att de hade uttagning till Poetry slam-SM på Café de luxe i Växjö. Där skulle jag ha varit såklart och hejat fram min nya kompis Lennart Bång. Jodå, han skriver roliga mail till mig men vi har aldrig pratat med varandra. Jag har sett honom på scen och skrivit i hans gästbok och mailat. Nu gick han inte vidare till SM i Halmstad, vilket är väldigt synd. Hoppas jag kommer att kunna åka dit och titta på de andra duktiga poeterna som Emil Jensen som ska sjunga, tror jag. Kolla här: http://blog.poetryslam2008.org och http://lennartbang.se. Igår var jag i stället på Harrys och lyssnade på när Peje rockade loss. Där fick jag för att jag efterlyst äldre åldersgräns eller åtminstone den 23-årsgräns de påstår att de har. Det var många i pensionsåldern där när vi kom och de dansade runt till "han tog av sig sin kavaj, sparka´ av sig båda skorna" och andra gamla visor. Vari rockandet bestod förstod jag aldrig. Sedan blev det lite småtrevligt till slut i alla fall så vi stannade till stängning.

Idag har vi satt potatis och flyttat ut saker ur skrotrummet i stugan där vi ska lägga nytt golv. Jag tyckte det var kul att åka på släpet efter traktorn tillsammans med möblerna som vi för tillfället magasinerar i ladan.

Kommentarer
Postat av: Maria

sätta potatis borde jag med göra... men ddå måste man ju gräva först... jobbigt

2008-04-14 @ 13:21:17
Postat av: Ylva

Här finns någon som gillar att köra traktor och så hade vi hjälp av svärmor att gräva och sätta potatisen.

2008-04-14 @ 17:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0