Rationalisera

Idag tänkte jag att jag skulle rationalisera och ta bilen till jobbet för att sedan direkt köra till stugan. Tyvärr glömde jag stugnycklarna men kom som tur var på det när jag skulle köra från skolan så jag åkte hem och hämtade dem. Sedan till stugan för att snabbmata fåren, titta på vår nya soldrivna fontän som inte var igång och sedan hem igen en kort stund innan jag körde till Lagan. På fikat pratade jag med vår vaktmästare och frågade för säkerhets skull om vägen till Lagadalens restaurang. Rakt fram i rondellen är det enklaste för hade jag kört till Laganland hade jag säkert missat att ta av och fortsatt mot Stockholm. Häromdagen när vi var ute och gick vid stugan frågade sambon vilket håll vi skulle gå åt när vi kom ut på en liten skogsväg. Jag visste inte vart man skulle komma ut åt någondera hållet. "Det var väl inte så bra? Vi har ju gått här hundra gånger! " förundrade sig sambon. "Nej, men det är spännande!". Jag vet verkligen inte. Jag känner igen mig punktvis, men kan aldrig förklara vägen någonstans eller hitta själv.

Jag var på ett föredrag i Lagan med en tjej som berättade om hur det är att växa upp i en missbruksfamilj. Hon var duktig på att prata och hade en fantastisk sångröst. Tyvärr hade hon precis blivit frisk från influensa så hon vågade bara sjunga en sång.

Idag gjorde jag ordtestet i högskoleprovet som jag hittade på http://sprakmakargatan.se:
  • Ekvivalent, expo och biotop? Klarar du årets orddel på Högskoleprovet? Testa dig här! (Facit)
  • Jag skrev det på fem minuter och hade bara tre fel av 40, det tycker jag är bra. Spjälka betyder sönderdela och inte stoppa som jag trodde. Jag tänkte bara på att spjälka ett ben och det var det närmaste jag kunde komma. Joint venture och substantiell var de andra felen.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0