Seriösa samtal

Jag tycker inte om schemalagda seriösa samtal. Förra veckan när kollegan sa att chefen ville prata med mig tänkte jag att om man får hjärnblödning så slipper man kanske. Jag blir nervös för vi pratar nästan bara med varandra när det är något problem och att bli inkallad till chefen innebär sällan något bra. Han är alltid mycket upptagen eftersom vi är 150 personal och 1200 elever. Som tur var så handlade det om utvecklingssamtal och var inte farligt. Vi pratade i en halvtimme idag och så länge har jag knappt aldrig pratat med honom. Jag sa vad som är bra och vad som är dåligt på jobbet och sedan berättade han att jag ska få 3,1% löneökning. Det blir inte så stor skillnad men är ju alltid trevligt. Jag har inte bett om mera lön utan det är den höjningen som alla får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0