Finaste kärlekssången

Utmaning från http://mymlanthereal.wordpress.com/2008/08/19/viktigare-an-fra/  där man ska nämna finaste kärlekssången. Svårt! Jag skrev den första jag kom att tänka på, som har mer med sex än kärlek att göra. Minnen från Dala-Rock 1991 får mig fortfarande att rysa när jag hör Alla vill till himlen med Thåström. Annars är ju bästa låten jag vet Försent med Ratata, och den får väl räknas som kärlekssång om än olycklig. Helt skandalöst så minns jag inte vad jag och sambon dansade till den där första gången på discot i Härnösand 1996. Annars skulle såklart den låten vara speciell oavsett om den är bra eller inte.

Uppdatering efter dagens promenad och lite funderande. Hehe, jag är nog hyfsat ensam om att tänka på Alla vill till himlen som kärlekssång. Är det inte så att varenda låt kan vara en kärlekssång, om man bara har minnen till? Jag tänkte skriva att Thåström dessutom är en av de sexigaste 50-talisterna jag vet, men i den här videon ser han ju helt sinnessjuk ut...

http://www.youtube.com/watch?v=UgKFLkevlGo&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0