Från jord till bord

Imorgon kommer det hända en massa saker ute på stan (stan är Ljungby, för er som inte vet). Lååånglördag, Kungsgatans dag, Från jord till bord -hette tidigare bonden i stan, aktiviteter på Gamla Torg och Patrik Sundinspelning vid Världsbutiken. Kobingo, modevisning, linedance, sockervadd (!), mamma-pappa-barnmässa på Vuxenskolan, Bygdeton och Bigge Bohlmés jubileumskonsert. Det låter lite lantligt och trevligt. Treeeevligt, som min finska kompis brukar utbrista, eller "iiiihanna", hur det nu stavas på finska. Själv vet jag faktiskt inte riktigt var jag är då. För mig blir det ännu lantligare med kräftfest i stugan med danska grannarna ikväll och sommarfest vid Bolmen imorgon. Hinner jag pressar jag in långlördagen där emellan.

Vad var det nu han sa den här peppgurun vi hade på studiedagen? Michael Södermalm heter han och sa ungefär såhär: "Ingen kan göra dig arg. Det är du som bestämmer hur du ska reagera." Kommentarerna har börjat spåra ur och jag hänvisar till inlägget "Nog nu!" från den 8 juli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0