Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=1277

1. Vilken litterära figur skulle du vilja vara? Från film eller litteratur, eller serietidningen eller från musik eller opera. Var som helst ifrån.

2. Finns det någon romanfigur - eller filmfigur eller seriefigur - du tycker är lik dig?

3. Finns det någon bok som fångar dig så när du läser den att du känner saknad när du läst klart boken. Som en värld du vill vara kvar i?

4. Finns det någon författare du skulle vilja tillbringa en hel dag tillsammans med? Vem i så fall?

1. Katten Gustaf. Eh, som jobbandes på bibliotek kunde man kanske förvänta sig något mer litterärt av mig, men Gustaf dök upp först i skallen.
2. Katten Gustaf. Äta, sova, äta, sova, äta, sova. Livet borde innehålla något mer. Men förhoppningsvis inte. (Favoritstrippen.)
3. Ja, ofta är det så med böcker att jag blir lite tom när de tar slut, fast då börjar jag raskt på nästa. Jag tycker om att läsa sorgliga böcker så det är inte direkt så att jag vill vara kvar i samma värld bokstavligen. Fast nyss utlästa Sonat till Miriam utspelas till viss del i Nya Zeeland som jag vill åka till.
4. Jag törs inte prata med vem som helst. Klas Mathiasson! Honom känner jag och han är kul!


Kommentarer
Postat av: stinnepigen

...jag skulle också vilja vara Gustaf om jag fick välja. Carl Hamiltons fru hade inte heller varit illa, men med tanke på hur hon kom ur livet, känns Gustaf som et säkrare val.

2008-08-29 @ 09:50:24
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jag känner inte till Hamilton. Är han snygg? Eller rik?

2008-08-29 @ 10:19:36
Postat av: stinnepigen

Båda! Han är iofs också yrkesmördare, men man kan ju inte få allt här i livet.

2008-08-29 @ 21:14:06
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: maria

Hamilton - coq rouge (janne gulligs yrkesmördare/spion/hjälte) o jag håller med om att gustav verkar säkrare

2008-08-29 @ 23:10:42
Postat av: Ylva

Alltså, jag vet ju att Hamilton är Jan Guillous påfund men jag har varken läst böckerna eller sett filmerna.

2008-08-31 @ 13:20:14
Postat av: Klas

Kul?

Då handlar det nog om lyteskomik.

Men tack ändå!

2008-08-31 @ 20:18:27
URL: http://urklippt.wordpress.com
Postat av: Ylva

Klas. Hehe, kul...

2008-09-02 @ 14:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0