Kulturfyran

Här är förra veckans kuturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=13:

1. Vilken romanfigur står dig nära?

2. Vilken romanfigur hatar du?

3. Vilken romanfigur skulle du vilja skriva ett brev till?

4. Vilken romanfigur skulle du vilja hade en blogg?

Romanfigur går ju att byta ut mot seriefigur eller filmperson, eller någon annan uppdiktad person.

1. Jag förstår inte frågan. Vad betyder "står dig nära"? Någon som är lik mig? Någon som jag nyligen kunde identifiera mig med var kvinnan i Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk. Jag förstår inte varför jag känner igen mig i en tvåbarnsmamma i ett halvdött äktenskap men där var många tankar jag tänkt/skulle kunna tänka.
2. Jag tyckte hemskt illa om Kevin i Vi måste tala om Kevin av Lionel Shriver.
3. Dolly i Hey Dolly av Amanda Svensson. Hon verkar vara en kul och galen tjej.
4. Det funkar ju med Dolly här med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0