Kulturkullan

Vecka 32

* Läser: Maken av Gun-Britt Sundström. Det läses fortfarande illa dåligt här. Idag är sambons sista semesterdag så sedan blir det mera lästid!

* Lyssnar på: Hits love. Dubbel-CD från 2008. Jag och en kompis tycker jättemycket om låten Apologize och jag har köpt skivan med One Republic och hon den här blandningen med en version kallad Timbaland presents One Republic. Här är 40 låtar på lovetemat och det är en bra blandning med 14 låtar av svenska artister. Äldsta låten är You´re still the one med Shania Twain från 1998 och sedan är det mest från de senaste tre åren. Gillar man smäktande ballader gillar man gärna det här. Gwen Stefani, Ronan Keating, Lisa Miskovsky, Colbie Cailat, Sophie Zelmani, Take That, Oh Laura med flera.

* Veckans citat: "Jag är inte gammal, jag är bara för tidigt född. 25-30 år sådär..."
Ronny Eriksson kände sig inte gammal i onsdags på Dalhalla.

* Veckans händelse: Karl-Oskardagarna i Växjö den 8-9 augusti. http://www.karloskardagarna.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0