Roligt med tomater

Historien om tomaterna som går över en väg och den ena blir överkörd varpå den andra säger "Kom ketchup, så går vi!" är helt menlös. Roligare blir den på engelska när den ena tomaten säger "Catch up!".

Vi har faktiskt flera tomathistorier i min familj:

På resa i Jugoslavien 1985 var jag elva år. När vi åkte buss förbi en minaret och jag informerades om att de ropar ut när det är bönetid tittade jag förvånat ut över fälten och frågade: "Ropar de ut när det är tomattid också?".

En gång bad mamma mig att gå och hämta Allt om mat (tidskrift). Jag gick och tittade i kylskåpet och meddelade "Vi har ingen tomat."

När min bror var liten kissade han i sängen. Vi var och hälsade på vänner i Finland och han blev generad när det hände där. Diskret, som jag aldrig har varit, frågade jag "Varför är han röd i ansiktet som en tomat då?".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0