Trevliga Sportringen!

Idag gick jag in på Sportringen och klagade men förväntade mig inte att få något för det. I juli förra året köpte jag en regnjacka och efter tre månader gick dragkedjan sönder. Jag gick dit och fick byta mot en ny utan problem fast jag inte hade kvitto. Det var samma kvinna som sålt jackan till mig och hon kände nog igen mig. Nu har nästa jacka också gått sönder. Det hände sig inne på Netto att jag slet och drog så flera nabbar i kedjan lossnade och då är man ganska våldsam. Jag vill inte ha en likadan jacka till för jag behärskar visst inte att dra upp kedjan utan att den förr eller senare fastnar med fodret. Så idag tog jag  med trasiga jackan och hittade en ny på ett reaställ utanför affären. Killen i kassan ville inte ens titta på jackan utan sa att han trodde mig när jag sa att kedjan var sönder och att jag kunde betala mellanskillnaden. Då kom jag av mig i mitt gnäll och undrade om de inte skulle ta tillbaka byxorna i alla fall. Det där blev nästan lite för bra. Alltså, regnstället som jag trodde kostat 299 på rea fick jag behålla byxorna från och så fick jag en ny jacka sänkt från 849 till 399 för 100 kronor.

Sedan gick jag på Bokias utförsäljning och köpte tio böcker för 200 kronor. Därefter var det gratis musik i Järnvägsparken. Som jag misstänkte var Screw You och Splitting Reality lite för hårda för mig, men det är kul när det ordnas något och då är jag där. Fast 14 grader är för kallt för att jag skulle trivas riktigt med glipan mellan klänning och gummistövlar där mina knotterfrusna ben kikade fram. En lustig grej var småtjejerna som satt bredvid mig. Den ena sa "Jag ska supa imorn. Iiiih! Och på lördag med!" samtidigt som hon sög på en klubba. På det hela taget en bra kväll på stan.

Kommentarer
Postat av: Fru R

Inne och kikar tillbaka! Kul blogg!

2008-08-28 @ 22:51:18
URL: http://frursdagbok.blogspot.com/
Postat av: Maria

vad blev det för böcker då?

2008-08-29 @ 08:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0