Vara vuxen är överreklamerat

Vill inte vara vuxen
vill inte vara stor
känner mig inte gammal
i kroppen där jag bor

Jag vill inte bestämma
hur mitt liv ska se ut
så mycket mer bekvämt
när någon annan tar beslut

Jag tycker inte om att ha
en mängd olika val
vart fjärde år så står jag där
villrådig i valsal

Hur ska jag veta vad som är bäst
för hela det här landet
när jag får beslutsångest i en affär
vad ska jag lägga på rullande bandet

Ni unga som vill bli vuxna
vad är det ni längtar till
jag hoppas att ni växer upp
och får det där ni vill

Det bästa tror jag var
att vara 20-25
bestämma lagom mycket
över hus och hem

Så om jag måste välja
vad är då det för val
det liknar utpressning
med många svåra kval

Jag vill inte förändring
jag är nöjd som det är
att vända upp och ned på allt
blir bara mer besvär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0