Yfronten goes trädgårdsblogg

Ett småländskt torp med en engelsk trädgård. Visst låter det underbart malplacerat? Fast jag tycker inte att det blev så väldigt absurt ändå. När vi var i Southend i somras och satt i fina Priory Park kläckte sambon idén att vi också skulle ha en engelsk trädgård, i ruinen vi länge har tänkt fixa till. Han får hitta på vad han vill vid och i stugan och oftast blir det bra. Sedan måste jag ju uppmuntra hans engelska ursprung. En kompis frågade mig vad jag gör, om jag står och pekar var han ska plantera växter. Jag? Jag ligger och läser. Det jag har varit med på var att hämta några släp med grus och det var rätt kul förutom att det regnade, för det är fortfarande lika skoj att åka släp.



Kommentarer
Postat av: Onekligen

Oerhört fint blev det ju!

2008-08-31 @ 14:37:38
URL: http://onekligen.blogspot.com
Postat av: maria

Ser ju annars nästan ut som ett lämpligt ställe att ha medelhavsträdgård...

fast jag odlar visst mest sniglar iår

2008-08-31 @ 19:30:14
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh så mysigt det blev! Vi kommer gärna och sitter i er engelska trädgård! :-)

2008-09-01 @ 01:08:42
Postat av: Ylva

Helena. Hihi, verkar långt för er att åka till Sverige för att sitta i engelsk trädgård men ni är så välkomna!

2008-09-01 @ 16:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0