Åka skidor

Idag har jag åkt skidor för första gången på flera år. Jag brukar säga att jag bara åker under idealiska förhållanden. Mamma väckte mig (klockan tio så jag säger inget om det) och frågade om jag skulle följa med. Det var fem grader kallt, sol och gnistrande snö på Djupdalsvägen i Garpenberg. Inne i stan är det inte tillräckligt med snö men föräldrarna vet var det går att åka. Jag åkte på mammas vallningsfria och det gick fantastiskt fint. Vi var ute i en timme och fyrtio minuter och jag åkte nog en mil åtminstone.

Vad tycker man om sådana som kör om och sedan svänger in precis framför. Just det, inte, tycker man om dem. Jag tycker man ska ha bättre hyfs om man är med i Falun-Borlänge skidklubb. Jag borde ha kört över hans skidor. En kille åkte ur spåret för att köra om mig och så ramlade han. Jag väntade på att han skulle köra förbi mig och då bad han om ursäkt. Sött.

www.utsidan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0