Allers

Idag har jag varit med mediaprogrammet i Helsingborg på studieresa. Vi var på Grafiska muséet där de visade gamla maskiner och hur man fortfarande gör linoleumtryck. De nämnde Vikmanshyttan som det enda stentryckeriet som finns kvar i Sverige och jag myste stolt men höll tyst, för jag har inte ens varit där. Jag försökte få komma dit någon gång men det var något med att de inte tar emot besök hur som helst.

Vikmanshyttans Stentryckeri
www.stentryck.se

På andra stoppet, Allers förlag, gick vi omkring länge. Först fick vi se en reklamfilm för alla deras 34 tidningar. Guiden poängterade att de har en herrtidning men inte en sådan herrtidning utan Café utan bimbos. Vi lät bli att fråga var de trycker "riktiga" herrtidningar. Imponerande stort tryckeri, som kanske läggs ned nästa år. När vi gick därifrån fick vi varsitt nummer av Hänt Extra och Chic.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0