Fikatur

Idag har varit en lyckad dag som jag fikat mig igenom. Först körde jag med en kompis till teboden i Markaryd och åt två scones med ost och lemoncurd, tre munkar med hjortronsylt och en kanna roibos med jordgubb och vanilj. Sedan åkte vi till Kornhults kvarn där de hade julmarknad. Där åt jag "äppel dröm"; äpple-yoghurt-marängblandning. Sedan åkte vi till Herrgårdstoppen och köpte godis (och jag blev akutbajsnödig och fick låna deras toa som nästan ligger ute i chokladtoppsfabriken så det var lite intressant, annars hade jag väl inte skrivit det?). Eftersom det var jag som körde blev det besök på Traryds djurpark nu igen och kompisen fick getchock och vild hosta för att getterna luktade så illa. Sedan hämtade vi sambon som vi lämnat i stugan och åkte hem till kompisen för att testa teet hon hade köpt och fick bullar, pepparkakor och godis från Herrgårdstoppen.

www.lektion.se

Igår var vi på Kung i baren. Jag lånade stolt ut mitt plumping lip gloss till både tjejer och killar inne på toan. Det är en konstig toa för det är olika dörrar för herrar och damer men så har de tagit bort väggen emellan så man kommer in i samma rum och handfaten står mittemot varandra och med lite tur/otur kan man få en flukt in på pissoaren. En tjej frågade en kille om han mindes att hon varit hemma hos honom när det var en läcka. Hon har jobbat på Securitas men jag vet ändå inte riktigt vad de har med läckor att göra.

Kommentarer
Postat av: Maria

låter som en riktigt bra utflykt!

2008-12-08 @ 16:53:43
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Maria. Jag vet att du är mest avundsjuk på Traryd.

2008-12-08 @ 19:07:28
Postat av: Maria

ja, o på hergårdstoppen med...

2008-12-09 @ 18:20:50
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0