Goa göteborgare

De är faktiskt go´a och gla´a i Göteborg. Jag köpte en bussbiljett från Ljungby till Borlänge (eftersom det kändes enklare att gå in på ett Swebuskontor än att ta det på dator eller telefon) och kvinnan som hjälpte mig var supertrevlig med mitt krångliga ärende. Sedan gick jag till nästa busskontor av bara farten, Tidpunkten, där jag köpte ett hundrakort. En snygg, och trevlig, kille i kassan frågade om vi skulle byta och jag svarade ivrigt ja innan jag ens fattade vad han menade, ett hundrakort mot en hundralapp.

På spårvagnen -mycket buss och spårvagn blir det i Göteborg- frågade jag hur många kuponger det är från Korsvägen till Kortedala och en kille hojtade att det är två. Sedan pratade han med mig ända tills han skulle av för att gå på hockeymatch. Lite full, men ändå väldigt vänlig.

På Nordstan var det nog också en man som var full som utbrast "det luktar fesk" precis utanför Feskebröderna. Jag gick genom Nordstan utan att handla. Det var en skön känsla att bara gå förbi och hånle mot alla som försökte handla julklappar. Jo, en glass köpte jag, för där var det ingen kö. Däremot var det säkert hundra personer som stod och väntade på att få komma in på systemet!

Jag kände mig lite skum när jag dök in bakom olika hyllor i affärerna för att snorta nässprej och snyta mig, men det var absolut nödvändigt.

Snart ska jag och vännen bege oss till Sticky fingers där ett skivbolag har fest med olika spelningar.


http://www.stickyfingers.nu/kalender_detail.asp?id=1754


Kommentarer
Postat av: Patrik

Ja Göteborgare är goa. Elon är ju en av dem.

2008-12-15 @ 16:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0