Tji konsert och pub

Det här blev en fånig kväll. Jag skulle gå på musikskolans brasskonsert men det var fullsatt och sedan tänkte jag gå på after work för vi fick massmail från festkommittén om att gå dit, men där var inte en enda jag känner. Då blev jag lite sur och stack hem. En cykeltur i regnet blev det åtminstone. Synd att jag glömde handla på vägen hem som jag tänkt. Ingen konsert, ingen pub, ingen mjölk... Men det får väl bli te och macka och Bonde söker fru.

http://www.svd.se/

Jag får en knäpp varje år före jul och går på en massa konserter. Det är vid den tiden som eleverna brukar visa vad de lärt sig under året och oftast är det gratis. Nu har jag redan varit på Lars Demian, Jesper, Swedish for beginners och Julstråk de senaste dagarna så det får tydligen räcka. Kanske ska jag lära mig att Julstråk betyder fiol, för det blev för mycket gnissel i måndags när musikskolans fiolelever hade luciatåg. Visst är det fint med de där små i luciakläder men fiol är svårt...

Kommentarer
Postat av: Katinka

Hej, tänkte bara titta in och lämna ett spår efter mig. Återkommer.

2008-12-18 @ 12:06:10
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Ylva

Hej och välkommen!

2008-12-19 @ 15:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0