Fira födelsedag

Igår fyllde svägerskan år och vi firade med att gå på restaurang. Det var en italiensk som heter La Casa. Två- och fyraåringen hade lite svårt att sitta still för de är inte vana att sitta vid ett bord och vänta på maten, men det gick bra och maten var god. Brorsan hotade några gånger med att gå hem och det hade varit snöpligt att göra det innan man ens fått in maten. Min bror visade att han ska ta bort en länk på klockarmbandet eftersom det hängde löst. När han sa att han blivit smal sa fyraåringen "bara handen".

På kvällen var jag ute med en kompis på Storstad. Vi var där för några år sedan och då gick jag fram till en kille och sa att han var lik Andres Esteche. När jag berättade det fick jag veta att han var där den kvällen. Han såg rätt sur ut när jag kilade in mig mellan honom och killen han hånglade med, för att upplysa om att han såg ut som sig själv... Igår såg jag ingen kändis. Jag konstaterade att jag inte hade samma ohämmade lust att prata med allt och alla som jag hade förr, men sedan började jag snacka med dem som stod bakom oss i baren. Jag hörde en kille som frågade "Vill du ha en öl eller en Kilkenny?" och det var en bra öppning för mig att säga att det är en kuggis. Vi hade så kul så jag kom inte hem förrän vid halvfyratiden på morgonen. Det var dubbelt så dyra drinkar som jag är van vid, men väldigt avancerade och goda såklart. Jag förvånades över drinklistan med muddlad gurka och olika smaker som byggs på varandra. Det började med att jag blev förnärmad för att de inte hade Tequila Rose, det trodde jag alla pubar hade. Då måste jag ju nästan gå lös på drinklistan. Nu vet jag inte hur mycket som var sant av det våra nya vänner sa men en kille sa att han ska till både Ljungby och Hedemora nästa vecka och det är ju lustigt. Trust me, I´m a salesman...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0