I gödselstacken

Undrar vad som händer när jag inte är hemma. Jag ringer och hör efter:

-Hej. Vad gör du?
- Gräver skit.
- I ladugården?
- Nej, det är så fint väder så jag måste vara ute. Jag står i gödselstacken.
- Jaha.

Åh, vad roligt det var att vara i Göteborg då! Vi åkte in i, som vi tyckte, god tid till stan. Det blev en obligatorisk sväng genom Nordstan där jag köpte dagens topp, en glad röd praktiskt kräppad sak med fyrkantig hals från Kappahl. (OBS, titta, jag lägger inte ut ett kort på den...) Sedan blev det plötsligt bråttom när vi skulle äta, för alla restauranger där vi frågade hade fullt. Utom en där vi i och för sig inte ens frågade för det var fyrarättersmeny för drygt sjuhundra. Vi hittade till slut ett trevligt fik där de hade lasagne och räksallad och en expedit som var avundsjuk på oss schlagerdrottningar som skulle få se melodifestivalen lajv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0