Presskonferens och Pila

16905-29
Först dagens getbild. Bilbo gillade inte att vi köpte en traktor och ställde i hans revir. Bäst att stånga på den.

Idag har vi haft presskonferens. Vi kallar det för det när vi ber Smålänningen komma till skolan och skriva. Det är projektdagarna Lika-olika som vi ska ha i mars det handlar om denna gång. Det lustiga var när vi var jättemånga som skulle vara med på kort och fotografen grupperade oss i sofforna på biblioteket. Kolla i måndagens tidning om jag är med där.

Nu har jag kommit hem från Växjö där jag varit på Försäkringskassan på möte. Projektet (mycket projekt nu för tiden) heter Pila och handlar om att få ut långtidssjuka i arbete. Jag får se vad de hittar på. En utredning blir det nog i alla fall. En kollega har åkt på samma sak och bett dem betala resan så det gjorde jag också. Jag tycker inte att jag ska betala för att jag kör tolv mil när det är de som vill träffa mig. Jag gick en sväng på stan också, åt kebabtallrik med bea, köpte en ryggsäck för att jag är så trött på alla gratisryggsäckar jag haft som dragkedjorna krånglar på, handlade lite bokrea till skolan och glass på McDonalds. Det var ju sol ute. Det var länge sedan jag var på McDonalds och jag tyckte att de har riktigt snygga svarta jeans nu och att det var ovanligt många äldre, och nu menar jag över 40, som jobbar på Macken i Växjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0