Råsen, dårå

Det ringde en tjej som lät som Farbror Barbro. Jag har nästan aldrig hört någon säga dårå så ofta, och seriöst dessutom. Hon sa det i var och varannan mening dårå. Över huvud taget hade hon lustiga å-ljud. Hon frågade om jag hette Råsen och det var en ny variant. Rosén är det vanligaste, som jag brukar få heta även fast jag just sagt själv att jag heter Rosen. Eller så undrar de om jag är en von eller af. Den här tjejen sålde Vitalas solbrun/silica och när jag var en av 40 utvalda i Ljungby så gick jag med på det. Fantastiskt erbjudande såklart, och jag kan inte säga att jag inte vill bli lite brunare eller få starkare hår och naglar.

Idag tittade jag i min chokladbok ifall jag kunde hitta något recept på tårta som jag skulle kunna göra. Det gjorde jag inte. Jag tänker inte ge mig på att tillverka något som jag inte ens kan uttala, som "Chokladterrine Pur Caraïbe med pepparmintsås Anglaise" eller "Apelsinbrûlée i en kappa av Valrhona Gran Couva chokladmousse". Jag vet inte riktigt hur sambon tänkte när han gav mig den där boken. Att äta och att laga är inte riktigt samma sak. Och nu ska jag till ICA och köpa daimtårta...

Kommentarer
Postat av: camilla

hej ylva! tack för klargörandet ang. litteraturistans stilråd : )

har du sportlov nu?

2008-02-28 @ 00:30:41
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0