Brev till Island

Jag är lite stolt för att jag har skrivit årets brev till Island. Isländska är ett vackert språk som jag tyvärr har glömt bort det mesta av. Jag bodde där i ett halvår men det var 1992 och det är inte särskilt ofta man får chans att prata eller höra isländska så då försvinner det. Min isländska mamma brukar skicka julklapp till mig och den här gången fick jag en CD där hennes syster medverkar. Det är jätteroligt med isländsk musik! Jag tror det blir nästa veckas skiva i Kulturkullan så jag skriver inte mer om den nu.

Tur att vi inte gick och testade äventyrsbadet igår för de hade 522 besökare på Sunnerbohallen, vilket nog var rekord. Om jag ska åka vattenrutschbana vill jag nog vara lite mera ensam. Fast nu har jag rakat bikinilinjen helt i onödan. Man vill ju inte se ut som ett murmeldjur under baddräkten... Men, hm, sambon började visst tycka att jag var lite väl luden så det var nog dags att göra något åt vinterpälsen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0