Godis med kanel

Denna jul har både Dumle och Polly flippat ur och experimenterat med kanel i christmas limited edition. Dumle lemon-cinnamon låter ju helt galet men smakar faktiskt över förväntan. Fast jag tror inte det blir någon jättehit ändå, knappt så den överlever till nästa jul. Polly har slagit på stort och lanserat julsmakerna glögg, kanel, marsipan, vanilj, saffran och knäck. Spännande med detta är att man får gissa vad som är vad för det är verkligen inte helt självsagt. Vanilj och knäck är bra som godissmaker och marsipan är inte särskilt gott, men vanligt förekommande, men de andra tycker jag inte man ska blanda in i godis. Jag menar; glögg, saffran, kanel! Igår när jag ville ha kanel sa sambon att jag inte ens tycker om kanel. Nä, jag blir arg om någon olovandes häller kanel på min varma choklad för att det ska se piffigt ut och jag tycker bättre om mammas glaserade bullar än kanel- men på min risgrynsgröt SKA det vara kanel. Ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0