Kulturkullan

Vecka 5

* Läser: Anna D´arc av Mårten Sandén. Oskar tillbringar all ledig tid i skolbiblioteket för att slippa undan mobbarna. Det enda som får honom att gå till skolan är Anna Kovacs, en tjej som struntar i alla regler. När Fredrik kommer tillbaka efter tolv år i USA tyr han sig till Oskar som helt oväntat får en ny vän. Dessutom börjar Anna faktiskt prata med honom. Han trodde inte ens att hon visste att han fanns. Det här är en spännande ungdomsbok och man påminns om att det inte alltid är så lätt att gå i nian. http://knuff.se/boecker

* Lyssnar på: What if leaving is a loving thing med Sahara hotnights. CD från 2007. Sahara hotnights har blivit bättre och bättre. Jag köpte deras första platta och tyckte väl att den var sådär, blir lite besviken när saker haussas upp sådär hysteriskt och sedan tycker jag själv bara att det är halvbra. Men den här nya skivan förtjänar all positiv kritik den har fått. De är tuffa, tjejerna, och sångerskan Maria har en cool röst. Cheek to cheek är nog deras starkaste låt någonsin och Visit to Vienna är en annan hit.

* Veckans citat:
-For everyone that thinks you´re out of shape, they´re wrong... round IS a shape!

Jag gjorde ett test om vilken Simpsonskaraktär jag skulle vara och jag blev Homer.

* Veckans händelse: Kung i baren på Terraza på lördag. 28-årsgräns. Kanske dags att visa upp skinnklänningen för Ljungby?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0