Lakan under bordet?

Igår tittade jag lite på Stjärnorna på slottet och det var riktigt roligt när Peter Stormare berättade om hur han letade efter sin första lägenhet. Han fick tag på en som ville sälja sin lägenhet men tyckte det var skumt när han ville ha lite under bordet. Peter fattade inte alls vad han menade. "Är du dum i huvudet?" "Nej, vad vill du ha?" "Tjugofem lakan". Då tyckte Peter det var ännu konstigare. Skulle han gå hem till mamma och hämta 25 fina vita manglade lakan med monogram för att lägga under bordet?...

Idag pratade jag med mamma som upplyste mig om att Växjötrakten (vi) har haft tjugo minuter sol under december och att hon förstod varför jag har gnällt om att det regnar hela tiden. De har haft 65 timmar. Alltså, tjugo minuter sol! Det är ingenting!

Idag tyckte sambon att jag behövde träna. Det innebar en dryg timmes släpning av ris och ved ute vid stugan. Det var helt okej för jag har inte varit där på flera veckor och så regnade det faktiskt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0