Sova som en gris

Idag läste jag i Smålänningen att om man sover på höger sida så sover man som en gris. Av någon anledning ligger de mest på högersidan. Jag brukar sova på högern men för att säga det på ett lite finare sätt så tror jag att det har att göra med feng shui, att man helst ligger med huvudet vänt mot dörren för att man ska kunna se om det kommer in någon. Den förklaringen har jag hört förut. Sedan är det gammal vana och för mig lättare att ligga åt det hållet eftersom sambon ligger på andra sidan, så man slipper slåss med honom i sömnen.

Såg en annons för vad som måste vara en ny pizzeria i stan, Clemens pizzeria på Klockaregårdsgatan. Om det är samme Clemens som äger Pizzahouse så är det bara att gratulera de som bor på Klockaregårdsgatan (där jag stod ut i ett halvår innan vi flyttade) för han gör stans godaste pizzor. Nu har de rustat upp och renoverat området men när vi bodde där var det jättesunkigt, samt trist att trängas i en tvåa bland sambons alla plastbackar med fisk.

Kommentarer
Postat av: Elon

Feng shui eller gris. Jag sover mest på vänster sida i alla fall, kul att det finns lite variation på temat.

God fortsättning på dig!

2008-01-03 @ 13:17:12
Postat av: Patrik

Sova med fienden fanns en film som hette. Sov gott.

2008-01-03 @ 15:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0