Badplatser och bikinilinjer

Hurra, jag har lärt mig att ladda ned foton så jag kan lägga in helt nya bilder här. Idag funderar jag över badplatser. Jag tycker att folk är så konstiga som frivilligt utsätter sig för sådant här:



Så såg det ut när vi åkte förbi badplatsen Mjälen i Bolmen med båt idag. Min badplats ser ut såhär:



Det är bara jag som badar här och jag behöver bara gå över vägen hemifrån för att komma hit. Det tråkiga är att det kan ligga ungefär hur mycket krossat glas och skräp som helst på botten så jag ska ha badtofflor nästa gång jag badar. För övrigt är det inget fel på vattnet eftersom det är rinnande. Lite brun blir man i och för sig men då kan man gå hem och duscha efteråt om det stör.

Hundra meter bort från bananbron. Tyvärr har de inte lagt i bryggan i år vid stans enda badplats här:



Det är ett huvud som sticker upp i mitten av bilden så jag kunde inte med att gå ned och fota vid åkanten. Perfekt badplats hur som helst och om bryggan ligger i så kommer man förbi problemet med glas på botten.

En annan sak jag funderar över är hur tokfeminister hanterar sina bikinilinjer. Även om man inte rakar benen måste  man nästan göra något åt snårskogen. Om man har en baddräkt som inte ser mer ut som byxor utan har lite högre benskärning så vill man väl inte att hela musmattan sticker ut som en skepparkrans under baddräkten? (Jag är inte råfeminist men började inte raka benen, av latskäl, förrän jag fyllde trettio.)
 


Kommentarer
Postat av: M

Det är totalt ute med bikinilinje! Nu ska hela könet vara fritt från hår och då är det bara att vaxa sig. Det gör visserligen djävulskt ont men det får man ju tåla. Jag undrar hur länge man får ha hår på huvudet. Är det inte rätt äckligt egentligen?

2008-07-24 @ 22:32:03
Postat av: Ylva

Man kan bleka analhålet också. Vaxning har kommit till stan, blekning vet jag inte.

2008-07-24 @ 23:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0