Fan i båten

Om man har tagit fan i båten får man ro honom i land och om jag har bestämt att vi ska ut i båten och jag blir sur får jag ro iland. Igår blev jag så glad när jag vaknade och såg att det var sol så jag ville genast ut på ån. Det var jättefint och vi åkte så långt det går, till Lagan där det är ett kraftverk. På tillbakavägen började jag knorra lite för att det kom ettriga bromsar som jag trodde man skulle slippa på vattnet. Sambon blev trött på att styra så han sa att jag skulle ta hand om manövrerandet. Det är en jättedålig idé. Jag har ett maskinhandikapp och fattar inte tekniska prylar. Alls faktiskt. Det är ju det som är så bra med att ha en kille som är praktisk, att han kan fixa allt.

En båtmotor gör inte som man säger. När man drar spaken åt vänster så svänger båten åt höger. Dessutom är det fördröjning och när jag för spaken åt andra hållet för att räta upp båten får det till följd att det går i sicksack. Eller också blir det totaltilt i lilla skallen och jag kör runt i cirklar. Inte lär jag mig i brådrasket vilket håll gasen ligger åt heller, så det kan mycket väl hända att jag drar på mera gas i tron att jag ska sakta ned för att inte braka in i strandkanten. Till slut kom vi tillbaka till iläggningsplatsen utan att jag kraschat båten men det var enbart för att sambon skrikit order till mig hela tiden. Han säger att jag SKA lära mig, att jag inte ska komma undan. Han säger att så dum får jag inte vara så jag inte fattar att jag ska svänga åt andra hållet om jag märker att jag gör fel. Han bestämmer tyvärr inte hur dum jag får vara och ibland tror jag inte att det finns några gränser...

Det är förvirrande när samhällen och vatten heter samma sak. Vi har Lagan (Lagans samhälle och Lagaån), Bolmen (sjön Bolmen och Bolmens samhälle) och Bräkentorp (Bräkentorp och Bräkentorpasjön).

Kommentarer
Postat av: Elon

Ljungbybygden borde kanske ta lärdom av Mullsjöbygden. Där finns Mullsjösjön och Nykyrka kyrka...

2008-07-17 @ 22:15:04
Postat av: Ylva

Elon. Bra ide´! Jag vet inte ens om den heter det men jag och Maria säger ju Bergsjönsjön. Här finns Össjösjö men det låter mest stammigt...

2008-07-18 @ 13:28:01
Postat av: Maria

jag gillar det där med att han inte bestämmer hur dum du får vara ;-)

2008-07-18 @ 17:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0