Fläcktyfus

Idag väckte jag sambon med ett "Jag har fläcktyfus!" Det trodde han inte på men han blev bekymrad när han tittade på mig för jag är alldeles prickig! På ena armen och ned längs med ryggen och benet går det som ett band av röda utslag. Vad är nu det för dumt? Vi arbetar efter teorierna insektstick (men så illa biten av bromsar blev jag inte igår), reaktion mot något fulämne i mina nya kläder från England (men vad fan?), allergisk reaktion (men jag har aldrig fått utslag på det här sättet förut) och reaktion mot de läskiga drinkar jag blandade igår (okej, det var dumt att inte skölja ur glaset när jag druckit apelsinjuice men jag trodde inte det var direkt skadligt att blanda det med mintlikör och Baileys trots att resultatet blev en grågrön klumpig sörja som skurit sig). Jag ska strax till vårdcentralen och kolla upp det här  mysteriet. Det finns inte tid att sätta mig i karantän utan kan vara ett ypperligt tillfälle att starta en epidemi i Ljungby när jag ska på konsert ikväll. Om Magnus Uggla eller Håkan Hellström insjuknar i mystisk pricksjuka så är det mitt fel...

Kommentarer
Postat av: Elon

Vad blev resultatet/domen? :o)

2008-07-17 @ 22:13:21
Postat av: Ylva

Ingen vet! Skitskumt!

2008-07-18 @ 15:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0