Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=620:

1. Vad betyder jazz för dig?

2. Vilken musikstil gillar du bäst?

3. Idag ska jag se en artist jag gillar väldigt mycket: Christian Kjellvander. Hans låtar är både musikaliskt bra och har bra texter. Hur viktiga är texterna i musiken för dig?

4. Jag ska försöka få en bra plats framför stora scenen idag och sitta där emellan konserterna också. För att inte förlora platsen. För att få tiden att gå ska jag ha med en bra bok. Min ena son brukar spela spel på sin mobil när han måste få tid att gå medan han sitter och väntar. Hur gör du för att få tiden att gå när du måste sitta still på en plats i minst en timme?

1. Inget. Jag tycker inte alls om jazz utom möjligen väldigt mjuka varianter. Saxofoner är coola men annars kan jazz göra mig arg.
2. Pop. Jag lyssnar gärna på män som sjunger på svenska.
3. Jag tycker såklart det är trevligt med bra texter men kan lyssna på musik med helt hjärndöda texter om jag gillar melodin och rösten. Det är viktigt att det är text, för jag blir uttråkad av instrumentalmusik.
4. Messar, läser, tittar på folk, lyssnar på musik.


Kommentarer
Postat av: Elon

1. Oftast ingenting.



2. Pianopop.



3. Förr var de inte viktiga alls men nu klarar jag snart inte av banala texter längre.



4. SMS:a brukar vara populärt. Gnolar på melodier gör jag också. Ibland pratar jag för mig själv men folk tittar så konstigt på mig då, så det har jag försökt sluta med.

2008-07-17 @ 22:11:44
Postat av: Ylva

Elon. Vad roligt att du också svarar. Skriv en kommentar på kulturbloggen också.

2008-07-18 @ 13:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0