Amfibieteater och EM

Jag har just uppfunnit uttrycken amfibieteater och reinkarnerad grek när jag menade amfiteater och integrerad. Ikväll skulle jag och en kompis ut och ta en drink. Det har vi skullat nu i flera månader men det har inte lyckats förrän nu, bland annat för att jag blev lammamamma en gång när vi bestämt dejt. Nu när vi äntligen satt ett nytt datum så kom väninnan emot mig med något panikslaget i blicken och sa att hon hört rykten om att de skulle ha storbilds-TV på Harrys dit vi tänkt gå. Eftersom både hon och jag ville gå ut för att umgås och fira jobb och skolavslutning och INTE titta på fotboll blev vi lite irriterade men sedan tänkte vi att om vi går ut klockan sju så kanske vi hinner prata lite innan kaoset sätter igång. När vi träffades utanför Harrys såg vi att de satt en enorm storbild på uteserveringen, där jag hade hoppats att vi skulle kunna sitta ifred. Då gick vi till Charlies. Där hade de också satt upp en stor TV men vi fick ett bord bakom en vägg och det gick ganska bra att ignorera EM till en början. Visst förstår jag att pubarna vill visa TV när många vill se, men ska det inte finnas ett enda ställe där man kan slippa?! Säg nu inte att det bara är att låta bli att titta, att jag inte behöver gå ut. Halva bekantskapskretsen försvinner in i ett blågult töcken och jag vill visst kunna gå ut och träffa de sansade vänner som fortfarande finns utan att behöva överrösta sportkommentatorer och fulla fans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0